death is near

My photo
pulau pinang, Malaysia

Wednesday, December 22, 2021

hidop dengan stress

 assalamualaikum dairi pelepas hahaaha...

    macam mana nak tersuskan perjalanan dengan strees hidup macam nie? kita sentiasa ada amasalah yee senang bercakap.. berat yang memikul.. aku rasa aku dah cuba macam-macam cara nak atasi stress ak.. sekali aku dapat nampak macam man orang yang ak sayang tak sayang aku macam man aku sayang dia.. demi menunaikan tanggujawab dan keredhaan ilahi, ak terpaksa.. ak terpaksa bertahan denagn apa yang aku dah pilih.. klu aku salah lagkah murka disisiNya.. apa lah aku nak buat... aku kena jaga jugak laa terpaksa.. sebab ak kena ingat ada keredhaan disebalik semua nie.. dan aku kenaingat yang ada hikmah disebalik semua nie.. tp sanggup ka aku nie bertahan dengan semua nie? 

    kadangh-kadang aku penat laa dengan semua yang aku hadap, nak cerita dekat orang tak boleh, nak sembang dengan orang luar lagi la tak boleh.. aku cuma boleh simpan jaa dalam hati nie.. huhuhuhuu... lama-lama aku terbayang sorang-sorang.. orang cakap aku nie kuat berangan.. aku nie berfikir.. apa nak jadi.. apa yang aku perlu buat untuk selesaikan masalah uyang aku terima nie.. dengan kerja aku sekarang  nie, aku dah tak tau nak hadap macam mana.. ehhh babi laa.. kenapa hidop aku nie macam nie!! penat laa.. ak disisihkan, aku dilayan  macam apa entah.. semua orang sama jaa.. aku nie just nak hidop macam dulu.. senang-senang.. tak laa terok sangat.. yess ada masalah keurwangan.. tp sekarang semua masalah aku ada bukan takat keuwangan lagi.. semua ada..  nak cerita dulu ak serabai.. sekarang lagi serabai.. tapi dulu aku tak ada masalah yang melibat kan kuluarga aku.. langsung! tolong laa asal laa babi nie semua!! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...